PREGUNTES FREQÜENTS

Quantes
places s’ofereixen a 1r d’ESO?

→ S’oferten 90 places aproximadament.

De quantes línies disposa el centre?

→ Les Vinyes és un centre de tres línies, però aquestes tres línies estan desdoblades amb 4 grups a 1r, 2n i 3r d’ESO. D’aquesta manera, la mitjana d’alumnes per classe, durant els tres primers cursos de l’ESO és de 20-25.

Quines matèries optatives poden cursar els alumnes de Les Vinyes?
A cada curs, l’alumnat cursa diverses matèries optatives que tenen com a objectiu reforçar, millorar i diversificar els aprenentatges dels i les alumnes.

Com a matèries d’oferta fixa:

• Francès (de 1r a 4t d’ESO)

• Robòtica (a 1r i a 4t d’ESO)

• Eines digitals (a 1r d’ESO)

• Cinema (a 2n d’ESO)

• Emprenedoria (3r d’ESO)

• Cultura clàssica (3r d’ESO)

Es poden cursar, també, matèries optatives de l’àmbit lingüístic (Dale a la lengua), de l’artístic (Al teu ritme), del social (), de l’educació física (Esports de raqueta), del personal i social (M’organitzo, me’n surto, Millorem les relacions personals)...

Quins materials han de fer servir els alumnes?

→ La majoria dels materials són digitals, però hi ha algunes matèries que fan servir quadernets o llibres en paper. Tots aquests materials són entregats als alumnes els primers dies de curs, i estan inclosos en el preu de la matrícula. Els alumnes han de portar fulls i/o llibretes i eines per escriure.

Quin és l’import de la matrícula?

→ Normalment, l’import acostuma a ser d’entre 150 - 170€. Inclou: els materials digitals i en paper, el material pedagògic general i l’aportació a l’AMPA.

Es fan sortides?

Sí, des de les diferents àrees i/o matèries.

• Visitem museus

• Assistim a representacions teatrals

• Fem activitats esportives

• Estem en contacte amb la natura

• Coneixem l’entorn

I també es fan tallers i xerrades a l’institut sobre:

• Salut

• Civisme i urbanitat

• Usos segurs d’internet i de les xarxes

• Experiments als laboratoris

Les sortides són obligatòries?

→ Sí, perquè estan relacionades amb els continguts que es treballen a classe.

Hi ha sortides lúdiques?

→ Sí. A final de curs, s’acostuma a fer una sortida de tutoria, de convivència i de caire més lúdic.

Es fan sortides de més d’un dia?

→ Al llarg de l’ESO es fan diverses propostes de sortides de més d’un dia, que es duen a terme si hi ha un percentatge elevat d’alumnes que hi participa.

Quines sortides de més d’un dia es proposen?

→ S’ofereixen les següents activitats:

• Colònies a 2n d’ESO.
  • Sortida a la neu per als alumnes de 3r d’ESO (als alumnes de 1r se’ls ofereix la possibilitat de fer la sortida d’1 dia).
  • Escapada a França de 3 dies per als alumnes que fan l’optativa de francès.
  • Viatge de final d’estudis de 4t d’ESO.
  • Escapada de 2 dies a Madrid amb els alumnes de 2n de Batxillerat.

Es treballa per projectes?

→ No de manera exclusiva, però incloem l’aprenentatge basat en projectes en alguns continguts.

Teniu més preguntes?