Concurs TES 2017

El passat dia 4 d’abril varem celebrar al nostre institut el “1r concurs inter centres de tècniques assistencials i de rescat per alumnes de TES”. Es tracta d’una iniciativa pionera dins el CF de TES, que va tenir molt bona acollida per part del centres convidats a participar. Les xifres parlen soles: 8 instituts participants, a més del nostre, amb 17 equips i uns 400 assistents, entre concursants, figurants, públic i observadors convidats. I les impressions recollides “a peu de pista” no poden ser més positives: tothom va lloar tant la iniciativa, com l’organització.

Els equips concursaven en tres categories diferents (alumnes de 1r curs, alumnes de 2n curs i alumnes professionals), i havien de resoldre dues situacions assistencials simulades: accidents amb fractures, ferides, reanimacions, etc, amb dos nivells de complexitat.

L’arbitratge va anar a càrrec de professors dels instituts participants, així com també de professionals del sector. A tots ells els volem expressar el nostre agraïment, ja que van fer una feina molt feixuga durant les gairebé 4 hores que van durar les proves. Sense la seva participació el concurs no s’hauria pogut dur a terme.

Les classificacions del concurs van ser:

1r classificat

2n Classificat

3r classificat

Alumnes de 1r curs

INS Narcís Xifra

INS Les Vinyes

INS El Clot

Alumnes de 2n curs

INS Garbí

INS La Guineueta

INS El Clot

Alumnes professionals.

INS Narcís Xifra

INS Les Vinyes

INS Castellarnau

Com podeu veure, l’actuació dels nostres alumnes va ser força destacada, amb 2 segons premis.

Després del concurs i abans del lliurament dels premis, vam poder gaudir d’una exhibició d’extracció vehicular en cas d’accident de trànsit, a càrrec de Josep Ferrés i Aurora Fontova, guanyadors del Campionat de Trauma de Catalunya.

Aquest projecte ha estat tot un desafiament tant per la complexitat de l’organització com per la innovació que ha suposat.  I no hagués estat possible sense la implicació de molta gent: profes i alumnes de TES, profes del nostre i d’altres departaments (FOL, Imatge Personal, Automoció), i el recolzament de l’equip directiu. També diverses entitats externes, com ara Ambulàncies La Pau, que a més d’aportar dos professionals com àrbitres, van donar la cobertura sanitària amb una ambulància, observadors del SEM, Creu Roja, Ambulàncies Falck, Protecció Civil, BCN FP Innova, l’ APRAT, .... A tots us volem agrair la vostra participació.

I volem tenir una menció especial per les professores i alumnes del CF d’Imatge Personal, que van fer una magnífica labor en la caracterització dels figurants.

En resum, va ser una jornada molt intensa, que va facilitar la convivència i l’intercanvi d’experiències i coneixements entre alumnes, professors i professionals del sector.

I potser que el projecte haurà creat escola, ja que l’Institut Narcís Xifra es va oferir a organitzar l’edició del proper curs!

Equip Docent de TES.