CFGM Emergències Sanitàries

Concurs TES Girona 17/18

Titulació

Tècnic en Emergències Sanitàries

A Les Vinyes disposem de tres aules de formació pràctica dotades d’un ampli ventall de material sanitari, entre ells una ambulància completament equipada.
A final de cada curs el centre organitza un simulacre d’incident de múltiples víctimes, en el que participen els alumnes de primer i segon, que treballen de manera conjunta. Es compta amb diferents agents del territori per a l’organització: policia local, bombers, etc.
El nostre alumnat presenta un alt índex d’inserció laboral.

Descripció

Aquest cicle es realitza en un centre que compta amb l’aval que proporcionen els més de 35 anys que fa que formem professionals de l’àmbit sanitari.
L’equip docent conta amb una àmplia experiència i implicació, per mantenir actualitzats els seus coneixements en el camp de les emergències; una part de l’equip està acreditat pel Consell Català de Ressuscitació El nostre centre col·labora amb Protecció Civil, participant en el grans simulacres que es realitzen a Catalunya; aquest tipus d’activitats formatives permeten conèixer com es treballa de manera coordinada entre professionals d’emergències.
Participem en el concurs de rescat per a estudiants de TES que es fa a Catalunya, on el nostres alumnes demostren les seves habilitats i coneixements adquirits durant el curs enfront d’alumnes d’altres centres.

Durada i horaris

Cicle de 2000 hores (2 cursos acadèmics).

El cicle s’imparteix en horari de matí (de 8 a 14:40 h).

Què estudiaràs?

1r curs

• Manteniment del vehicle (66 hores)
  • Dotació sanitària en emergències  (132 hores)
  • Atenció sanitària inicial d’emergència (132 hores)
  • Evacuació i trasllat de pacients  (198 hores)
  • Suport psicològic en situacions d’emergències (66 hores)
  • Plans d’emergències i dispositius de risc previsibles ( 66 hores)
  • Teleemergències (66 hores)
  • Anatomofisiologia i patologia bàsiques (132 hores)
  • Formació i orientació laboral (99 hores)

2n curs

• Logística sanitària en emergències (99 hores)
  • Atenció sanitària especial en situacions d’emergències (330 hores)
  • Empresa i iniciativa emprenedora (66 hores)
  • Anglés tècnic (99 hores)
  • Síntesis:  treball final de cicle (66 hores)
  • Formació en centre de treball ( 383 hores)

De què treballaràs

Amb aquest títol podràs exercir l’activitat en el sector sanitari públic o privat, relacionat amb el trasllat de pacients o víctimes i la prestació d’atenció sanitaria i psicològica inicial, amb la col·laboració en la preparació i desenvolupament de la logística sanitària davant d’emergències col·lectives o catàstrofe, així com participant en la preparació de plans d’emergència i dispositius de risc previsible de l’ambit de la protecció civil.
Les principals ocupacions i lloc de treball son:
•    Personal tècnic en transport sanitàri
•    Persona tècnic en emergències sanitàries
•    Personal operador de teleassistència
•    Personal operador de centres de coordinació d’urgències i emergències

Centres de pràctiques col·laboradors

Currículum Tècnic d'Emergències sanitàries