Avui divendres hem realitzat el primer simulacre conjunt entre els cicle de CAI i de TES, en un incident amb múltiples víctimes.

El supòsit plantejat és una explosió per causa desconeguda en una zona de tallers mecànics (un dels tallers d'automoció). A partir de la situació plantejada els alumnes s'han organitzat en diferents equips de treball, preparant els seus respectius materials i espais per a poder fer l'assistència simulada de les víctimes de l'accident.

L'exercici implicava el rescat de les víctimes, el seu trasllat a àrees assistencials, la simulació del trasllat a l'hospital, l'ingrés a diferents centres hospitalaris en funció de la seva gravetat, l'assistència hospitalària inicial, etc.

Ha estat una activitat de molta complexitat que ha permès posar a prova les habilitats i coneixements adquirits en aquests mesos de treball.

L'organització d'aquesta activitat només ha estat possible gràcies a allò que ens fa ser un centre molt especial: la implicació de les persones del nostre centre, professors i alumnes. Cal destacar la feina de les alumnes d'Imatge personal que han fet una feina de caracterització extraordinària, i la col·laboració del professorat d'automoció, que a banda de cedir els espais com a lloc de l'accident, han fet una ambientació i recreació de l'escenari de l'accident absolutament realista.

Les impressions just després d'acabar l'exercici han estat d'allò més positives per part de tots els participants, amb sensació d'haver fet una activitat molt enriquidora i amb ganes de repetir-la! Potser la propera en horari de tarda...?

Felicitats a tots els participants per l'èxit de l'activitat!